سرمایه گذاری های میلیون یورویی بر استارت آپ های ایرانی

سرمایه گذاری های میلیون یورویی بر استارت آپ های ایرانی

سرمایه گذاری های میلیون یورویی بر استارت آپ های ایرانی

در حالی که بازار استارت آپ های ایرانی در حوزه اینترنت روز به روز در حال توسعه و ترقی است، آنچه مشخص شده این است که سرمایه گذاران به ویژه شرکت های خارجی، ایران را یکی از آخرین کشورهای مطرح با بازار خوب برای این گونه سرمایه گذاری ها مد نظر دارند.
بر پایه مطلبی که نشریه Tech Crunch امروز منتشر کرده، هلدینگ Iran Internet Group موفق به جذب سرمایه گذاری ۲۰ میلیون یورویی روی نرم افزار کرایه تاکسی خود یا همان «اسنپ» شده است. این سرمایه گذرای از سوی شرکت تلفن همراه آفریقای جنوبی یعنی MTN صورت گرفته است.
 
به گفته این نشریه، شرکت MTN که بخشی از سهام ایرانسل و همچنین هلدینگ های اینترنتی ایران را در اختیار دارد، شراکتی نزدیک با شرکت آلمانی فعال در حوزه تجارت الکترونیک یعنی Rocket Internet در ایران دارد. این دو شرکت یعنی MTN و شرکت آلمانی اشتراکی اقدام به راه اندازی خدمات مبتنی بر نرم افزار اسنپ یا همان تاکسی یاب سابق کرده اند.

به گفته Tech Crunch بیش از ۱۰ هزار راننده را در این شهر ۸ میلیون نفری در اختیار دارد و شمار کاربران آن به حدود نیم میلیون می رسد، ولی دقیقا در مورد درآمد و ارزش آن رقمی در دست نیست. نحوه کار این نرم افزار نیز دقیقا مشابه نرم افزار Uber است. در واقع این ابزار، نمونه فارسی از نرم افزار Uber محسوب می شود. تنها تفاوت این دو در میزان پرداختی است که صورت می گیرد!

این سرمایه گذاری ۲۰ میلیون یورویی، دومین نمونه از سرمایه گذاری های عمده و میلیونی در حوزه استارت آپ های ایرانی به شمار می آید. پیش از این نیز در ماه مارس، مؤسسه سرمایه گذاری سوئدی Pomegranate اقدام به سرمایه گذاری معادل ۶۰ میلیون یورو در یک شرکت ایرانی فعال در حوزه تجارت الکترونیک کرده بود؛ شرکت ایرانی سرآوا که حامی و پشتیبان دیجی کالاست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *